Najnowsze wiadomości

4 października 2024 17:33

Ustawa o bezpieczeństwie i higienie pracy - 5 kluczowych obowiązków pracodawcy



Jeśli chodzi o zachowanie bezpieczeństwa, wszyscy wiemy, co powinniśmy robić w ogóle. Jednakże, gdy jesteś w pracy, istnieje kilka zagrożeń i kwestii, które mogą stanowić ryzyko dla Twojego zdrowia i bezpieczeństwa, o których możesz nie wiedzieć.

Ustawa o bezpieczeństwie i higienie pracy z 1974 r. jest kluczowym aktem prawnym w Wielkiej Brytanii, który zapewnia, że wszyscy pracownicy pracują w bezpiecznym środowisku. W związku z tym, istnieją kluczowe obowiązki, które pracodawcy muszą pokryć, aby upewnić się, że nie są one upadku faul części ustawy, a także w celu zapewnienia, że ich pracownicy pozostają szczęśliwy, bezpieczny i zdrowy podczas ich dni pracy w ich krzesła biurowe.

Zanim przedstawimy niektóre z tych kluczowych obowiązków pracodawcy, sprawdź tę infografikę, która mówi o tym, dlaczego skupienie się na zdrowiu i bezpieczeństwie jest tak ważne.

Źródło - https://www.phoenixhsc.co.uk/blog/health-safety-in-numbers-infographic.html

Jak widać, robienie wszystkiego, co trzeba zrobić w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa jest kluczowe na tak wielu poziomach. Jakie są więc główne obowiązki pracodawcy, jeśli chodzi o bezpieczeństwo i higienę pracy?

  1. W miarę możliwości pracodawcy muszą zapewnić zdrowie, bezpieczeństwo i dobro swoich pracowników. Jest to szerokie stwierdzenie, ale w dużej mierze sprowadza się do zdrowego rozsądku.
  2. Zapewnij odzież i sprzęt ochronny do wszelkich zadań, które tego wymagają, i dopilnuj, aby wystarczająca ilość tego sprzętu lub odzieży była dostępna dla odpowiedniej liczby pracowników.
  3. Przeprowadzaj oceny ryzyka na stanowiskach pracy, nowych praktykach pracy, nowych częściach biura i stałych częściach biura, aby upewnić się, że zagrożenia są identyfikowane i rozwiązywane, zanim pojawi się problem.
  4. Zapewnij pracownikom odpowiednie szkolenia, aby zapewnić, że mogą nie tylko wykonywać swoją pracę, ale że mogą ją wykonywać bezpiecznie. Zapewnia to również szkolenie w zakresie ręcznego przenoszenia, szkolenie w zakresie bezpieczeństwa pożarowego, szkolenie w zakresie zarządzania stresem itp.
  5. Zapewnij pracownikom udogodnienia, których potrzebują do wykonywania swojej pracy, ale także podczas przerw. Oznacza to świeżą, bieżącą wodę, miejsce do siedzenia podczas przerw, wygodne otoczenie i przestrzeń do poruszania się na zewnątrz, jeśli to tylko możliwe.

Warto również zaznaczyć, że pracodawcy są również odpowiedzialni za zdrowie i bezpieczeństwo osób odwiedzających ich teren. Dobrym przykładem może być tutaj mokra podłoga w recepcji. Pozostawienie jej na mokro i bez ostrzeżenia stanowiłoby zagrożenie i mogłoby spowodować, że gość wchodzący na teren mógłby się poślizgnąć, przewrócić i zranić. Oznaczałoby to, że pracodawca nie dopełnił swoich obowiązków.

Właściwą drogą byłoby natychmiastowe uprzątnięcie mokrego obszaru i pozostawienie znaku "mokra podłoga", tak aby każdy, kto wchodzi do recepcji, mógł go zobaczyć i unikać tego obszaru lub podjąć dodatkowe środki ostrożności podczas chodzenia.

Wiele osób pyta "kto jest odpowiedzialny za zdrowie i bezpieczeństwo w miejscu pracy" i zakłada, że jest to tylko pracodawca, ale pracownicy również są odpowiedzialni za używanie zdrowego rozsądku i dbanie o siebie. Oznacza to noszenie sprzętu ochronnego zapewnionego przez pracodawcę, zgłaszanie zagrożeń i usuwanie ich, gdy jest to w miarę praktyczne, oraz znajomość własnych ograniczeń.

W końcu za zdrowie i bezpieczeństwo odpowiadają wszyscy.

Lima-Mlawa

Meble biuriowe & Wyposażenie biura