Najnowsze wiadomości

4 października 2024 17:09

5 sposobów na to, jak duch zespołu zmniejsza stres w miejscu pracy



W biurze, które opiera się wyłącznie na pracy indywidualnej, prawdopodobnie wystąpi duża ilość stresu w miejscu pracy, zarówno w jego czterech ścianach, jak i poza nimi. Dzieje się tak dlatego, że kiedy jesteś zdany na siebie i jesteś odpowiedzialny za określoną ilość obowiązków, to normalne, że od czasu do czasu czujesz się przytłoczony i pozbawiony wsparcia.

Jeśli jednak pracujesz w biurze, w którym panuje atmosfera pracy zespołowej, istnieje większe prawdopodobieństwo, że poczujesz ten tak ważny poziom wsparcia, a tym samym doświadczysz mniej stresu w miejscu pracy.

Czy zgadzasz się z tym?

Biuro, w którym panuje atmosfera pracy zespołowej, ma wiele zalet. Oczywiście, możesz mieć zespół, który ma niską atmosferę w zespole, na przykład wtedy, gdy wszyscy się wykluczają i pojawiają się konflikty. Ale jeśli skupisz się na tym, aby ludzie się dogadywali i współpracowali ze sobą, wyniki są imponujące pod względem szczęścia, morale i produktywności w biurze jako całości.

Jak więc wysoki poziom ducha zespołu pomaga zredukować stres w nowoczesnym biurze?

  1. Ludzie są bardziej zdolni do mówienia o swoich uczuciach - Kiedy ludzie się dogadują i czują wsparcie, są bardziej skłonni otworzyć się i porozmawiać o rzeczach, które ich dotyczą. To samo w sobie jest ogromnym czynnikiem rozładowującym stres.
  2. Nikt nie czuje się oceniany ani wyróżniany - Zespół jest najważniejszy, a poszczególne osoby współpracują ze sobą, aby zapewnić, że wszyscy czują się włączeni w jego działania. Praca na rzecz jednego celu pomaga skupić się na umyśle i powstrzymuje przed osądzaniem i odsuwaniem ludzi na bok dla indywidualnych korzyści.
  3. Pracownicy czują się wspierani - Wszyscy pracują razem i wspierają się nawzajem. Jeśli ktoś czuje się pod presją, zwierza się koledze, a ten standardowo udziela mu wsparcia.
  4. Zespół odnosi sukcesy i ponosi porażki wspólnie - Nikt nie jest wyróżniany, jak już wspomnieliśmy, co oznacza, że kiedy coś idzie nie tak, wszyscy radzą sobie z rozczarowaniem, ale kiedy coś idzie dobrze, wszyscy świętują.
  5. Obciążenie pracą jest dzielone równo - Praca nad wspólnym celem oznacza, że nikt nie czuje, że ma więcej do zrobienia niż inni lub że terminy są nierealistyczne. Presja jest równomiernie rozłożona w całym zespole, a jeśli ktoś z jakiegoś powodu ma problemy, inni koledzy pomagają mu i wyręczają go, dopóki problem nie zostanie rozwiązany.

Taki obraz jest powszechny w zespołach, które dobrze się dogadują i mają ogólnie wysoki poziom ducha zespołowego. Upewniając się, że tak właśnie jest w Twoim biurze, zauważysz, że ogólny poziom stresu drastycznie się zmniejszy.

Lima-Mlawa

Meble biuriowe & Wyposażenie biura